Summer days.

Sommarlovsdag med mor och momma på fika-äventyr.

Sommarfesten på landet.

Sommarfest ekvivalent med byfest hos mommas Vicke. Oerhört trevligt.

Hemma på släktgården.

Älskar man att leka med småbarn? Svar JA.
Helgen har spenderats hemma på släktgården hos en av mors fastrar tillsammans med en av mina favorittremänningar, nämligen lillkillen på bilderna. Insåg att i princip alla bilder har en gemensam faktor: Ian. Men grabben är ju så fruktansvärt söt, kolla på han bara! Kommer bli en heartbreaker när han blir stor.

Vi har ätit, lekt, umgåtts och bakat tunnbröd. Så nu har man lärt sig det (till en början iallafall, är svårt att få till det helt felfritt och lära sig hela processen med degen). Nice med släkt hörreni.

Skärgårdslivet.

En stor bildbomb kommer härmed från Lindas landställe i skärgården i hufvudstaden. Så himla fint var det och tur med vädret hade vi likaså. Enjoy!
Utsikten från landstället. Freakin' marvellous.
Alltså alla motsolsbilder....älskar dem (om man nu får säga det om foton man tagit själv men alltså så är läget)
Fiskedagen då några av oss tog båten ut på havet och låg stekandes i solen samtidigt som vi fiskade lite. Dessvärre inget napp men nice ändå ju.
Skogskocken aka Mikael.

En helt underbar helg på Lindas landställe i skärgården med fina klassisar. Ypperlig helg med strålande väder, gott sällskap och god mat. Så bra det kan bli helt enkelt.

Livet från Ockelbon (iPhone) 2.0: Juni.

Sommaren är hääääääär. Sammanfattning av juni månad genom mobillinsen följer nedan.
Tentaplugg var ekvivalent med stekning ute på gården of course. // Solig dag resulterade i att jag äntligen fick använda min favoritkjol. // Inflyttningsmiddag på ballen hos Linda i hennes fina nyköpta lägga med gänget. // Jag fick feeling och lånade smågrabbars airboard (var sjukt kul ju trots behov av stöd av Martin och en lillkille, men annars så, ge määää).
 Sista tentan skrevs i trean (förutsatt att det inte blir omtenta givetvis). // Sjukt, under alla mina frekventa flygresor hem stöter jag ALDRIG på någon jag känner. Men nu fick jag minsann bäst resesällskap i form av Mikaela, som stöttade min flygrädsla med tröstgodis och en stöttande hand när vi (såklart) var tvungen att flyga igenom feta moln som resulterade i sjuk turbulens. Fick ju en smärre hjärtattack av hela alltet men jag lever ju inte sant? // Landade safely och fick mitt feta överviktsbagage (som snälla BRA bjöd på, freakin' 12 kg övervikt som skulle gått på 600 spänn bjussade dem på, puss på den snälla killen vid bagage-incheckningen) kom supersnabbt. Men ingen moder jord gick att hitta så långt ögat kunde nå. Forever alone lämnad på flygplatsen haha, men till slut kom min trogna mor såklart. // Happy girl hemma i Jämtland, dock med mössa på då första sommarlovsdagen hemma bjussade på 9 grader och stormvindar. Nice.
Firade Nisses b-day vilket blev en riktigt bra kväll som resulterade i utgång på marängen (lol). Hela järngänget var hemma och det blev super kul per usual.
Hahaha spårade toa-bilder.....standard. // Efterfest aka usual sitting on the floor and talking about life, medan vi försökte oss på det synnerligen massiva uppdraget att äta upp Flipps stora vingummi-flaska. The task was unfortunately not completed, men vi kom en rätt bra bit på vägen. // Dagen efter körde vi super god frulle ute i solen där vi stannade i timmarna därefter. // Påväg till RHODOS BABY, blekansikten.
Hälsade på gamm'hotellet Parthenon från 18-års resan. TIllkommit en stjärna så det har minsann klassat upp sig under dessa fem år. // Middag där vi konstant påstod att det var mors b-day (ville köra varje dag men mor tyckte det blev för störigt då haha) där Lena fick flera manliga kypare att sjunga happy birthday för mor, plus en puss på kinden som the cherry on top haha. // Yoga-pose för likes såklart.
Brunisar på väg hem. // Mitt jobb-skrivbord fyllt med ritningar, papper och dator. // Uppdrag på Arenan vilket resulterade i mätningar inne i ÖFK:s kvarter, bland annat omklädningsrum, och JA grabbarna befann sig på dessa areor. Awkward perhaps. // Middag och kvällssol med Vilda efter jobbet. Splendid.
Juni avslutades med midsommarfirande på landet, fyllt med båttur, sol och mat. Med andra ord helt perfekt.